Zoeken

Nieuws: Groene Hart Promotie krijgt steun

Vandaag is bekend geworden dat de gezamenlijke promotie van het Nationaal Landschap Groene Hart ook in de komende jaren wordt voortgezet. Eenentwintig gemeenten (samen ruim 60% van het oppervlakte van het Groene Hart) en de drie provincies, stellen de middelen daarvoor beschikbaar. Centraal in de promotie staat de succesvolle website www.groenehart.nl met 360.000 bezoekers in 2012 een van de grootse regionale websites van Nederland. Hoofddoel: nog meer van de 7 miljoen bewoners van de Randstad

In de afgelopen maanden hebben de eenentwintig gemeenten en de drie provincies, met steun van de Stuurgroep Nationaal Landschap Groene Hart een businessplan gemaakt voor de toekomst van de gezamenlijke Groene Hart promotie. De gedachte achter deze samenwerking is dat samen optrekken dé manier is om grote groepen potentiele bezoekers in de Randstad naar het Groen Hart te krijgen. Op basis van het businessplan hebben de gemeenten en provincies nu de middelen beschikbaar gesteld. De financiële toezeggingen zijn gedaan voor 2013 en 2014.

De Groene Hart promotie zal in eerste instantie bestaan uit vier pijlers: de website www.groenehart.nl , online campagnes met google en facebook, de Maand van het Groene Hart en Streekproducten. In het najaar start ook de werving van bedrijven die gebruik willen maken van de mogelijkheden van de Groene Hart Promotie. Gemeenten die nog niet deelnemen hebben zeker nog de kans om aan te haken. Op die manier wordt de basis breder en kunnen de activiteiten worden uitgebreid.

De eenentwintig gemeenten die nu al deelnemen zijn: Alphen aan den Rijn, Boskoop, Rijnwoude, Bergambacht, Bodegraven-Reeuwijk, De Ronde Venen, Gouda, Kaag en Braassem, Krimpen aan den IJssel, Lopik, Nederlek, Nieuwkoop, Ouder-Amstel, Ouderkerk, Oudewater, Schoonhoven, Vlist, Waddinxveen, Woerden, Zuidplas, Montfoort.