Zoeken

Kernproject: Groene Hart Promotie

Een groep van 21 gemeenten in het Groene Hart vormt vanaf de zomer van 2013 de drijvende kracht achter de Groene Hart Promotie. Daarmee nemen zij het stokje over van de provincies die de Groene Hart promotie in de afgelopen vier jaar zelfstandig op de kaart hebben gezet.

Lees hieronder over het Waarom, Wat en Hoe en de contactgegevens van de Groene Hart Promotie.

De onderstaande tekst is gelijk aan de tekst van de factsheet over de Groene Hart Promotie die u kunt downloaden.

Waarom?

7 miljoen mensen bereiken.
Samenwerken onder de vlag van het Groene Hart-merk biedt ondernemers en gemeenten de kans om grote groepen potentiële bezoekers te bereiken buiten de eigen regio. Met name bij de 7 miljoen inwoners van de Randstad liggen de kansen.

Meeliften op een sterk merk.
Gemeenten en ondernemers maken gebruik van de kansen van een sterk merk (Groene Hart) bekend bij 77% van de inwoners van de grote steden.

Een goed platform voor lokaal aanbod.
www.groenehart.nl was in 2012 de regionale promotiewebsite met de meeste (360.000) unieke bezoekers. Groter dan bijvoorbeeld www.veluwe.nl. De website biedt de kans om het lokale aanbod goed te ontsluiten.

Wat?

http://www.groenehart.nl
- Koppeling met nationale toerisme en recreatie database (NDTRC).
- Meer bezoekers door google- en Facebook campagnes: herfst / schaatsen / maand Groene Hart.
- Deelnemende gemeenten aanklikbaar op de gebiedspagina’s.
- Een eigen pagina voor alle deelnemende gemeenten met foto’s, links en teksten.
- Basis-exposure voor ondernemers tegen administratiekosten.
- Aanvullende exposure voor ondernemers tegen betaling d.m.v. een ‘Click and Buy systeem op de website (maart 2014 beschikbaar)
- Jan 2014: 1e update van de website

Een Sterk Merk.
- Versterking van het merk met een internationaal aansprekend label: ‘Het Groene Hart van Holland’.
- Het label en logo op alle uitingen gelijk en beschikbaar voor alle aanbieders op het gebied van toerisme en recreatie.
- Vereenvoudiging van het merkpasspoort: de richtlijnen voor goed gebruik van het merk.
- Trots op het Groene Hart: in zoveel mogelijk gemeentelijke uitingen de slogan Gemeente in het Groene Hart van Holland gebruiken.

Maand van het Groene Hart
- Jaarlijks evenement: promotie van meer dan 250 speciale aanbiedingen en activiteiten van aanbieders in het Groene Hart.
- Startevenement: de Joop Zoetemelk Classic, een sportieve fietstocht door het Groene Hart met 5000 deelnemers, waaronder Joop zelf.

Streekproducten.
Streekproducten dragen bij aan de kracht van het merk Groene Hart.
- Stichting Groene Hart, Kloppend Hart, licentiehouder van het nationale keurmerk ‘erkend streekproduct’ is verantwoordelijk voor het toekennen van het keurmerk in het Groene Hart.
- Het Groene Hart atelier in Nieuwkoop is gericht op innovatie en ontwikkeling van streekproducten.
- Stichting Groene Hart, Kloppend Hart organiseert de verkiezing van het Groene Hart Streekproduct van het Jaar en brengt de streekproductenkaart uit.

Hoe?

Dragers.
Ondernemers en gemeenten brengen de middelen bijeen voor de Groene Hart promotie. Gemeenten dragen bij naar rato van het aantal inwoners, ondernemers afhankelijk van de mate van ‘exposure’. In 2013 en 2014 doen de provincies ook nog een bijdrage.

Uitvoering.
De uitvoering ligt in handen van een gespecialiseerde kleine organisatie: de Stichting Merk & Marketing Groene Hart. Marketeers Alex Kok en Kitty Kusters vormen de drijvende kracht.

Opdrachtgever.
Een comité van vier bestuurlijk vertegenwoordigers van de betrokken gemeenten
en provincies is de opdrachtgever van de Stichting Merk & Marketing Groene Hart.

De opdracht.
Alex Kok en Kitty Kusters zorgen dat de promotie tot stand komt, doen voorstellen voor de verbetering van de aanpak en zijn verantwoordelijk voor de acquisitie onder ondernemers. Zij werken onder andere samen met de stichting Groene Hart, Kloppend Hart.

Planning.
De afspraken met Stichting Merk & Marketing Groene Hart, de gemeenten en provincies zijn gemaakt voor de periode tot 1 januari 2015

Deelnemende gemeenten.
21 gemeenten doen nu al mee, samen beslaan zij 60% van het grondgebied van het Groene Hart. Het zijn: Alphen aan den Rijn, Bergambacht, Bodegraven-Reeuwijk, Boskoop, De Ronde Venen, Gouda, Kaag en Braassem, Krimpen aan den IJssel, Lopik, Montfoort ,Nederlek, Nieuwkoop, Ouder-Amstel, Ouderkerk, Oudewater, Rijnwoude, Schoonhoven, Vlist, Waddinxveen, Woerden, Zuidplas.

Contact!

Opdrachtgever (de 21 gemeenten en drie provincies):
Danielle van den Berg, werkzaam bij de Gemeente Alphen aan den Rijn, 0172 465115, DvandenBerg@AlphenaandenRijn.nl

Uitvoerder (stichting Merk & Marketing):
Alex Kok, 06 – 14324719, alex@groenehart.nl
Kitty Kusters, 06 – 21564588, kitty@groenehart.nl